31 Ağustos 2014 Pazar

Hiper anne kız..





       Zeynep Ezgi doğduğundan beri kıpır kıpır bir kızdı.Bazen onu izlerken kendime o kadar benzetirdim ki bu yüzden hiç kızamam.Çünkü çocukkken zor bir çocuktum.İlk ve orta okul eğitim dönemlerimde yaramaz çocuk olarak yaftalandım.Annem hep şöyle derdi :

- Daha kapıdan içeri girip öğretmene merhaba diyemeden öğretmen şikayete başlıyor.Öğretmenin sınıfta ders anlatırken sen neden kalemini açmaya kalkıyorsun kızım?

- Şey ,kem küm ...

veya başka bir gün :

- Kızım bugün öğretmenin derste ne anlattı ?

- ...

- Kızım sınıfta uyumuşsun!

- ...


         Yaa işte böyle.. Bunlar sadece birkaç örnek :) Ben hiç bir zaman kitap okuyamazdım. Kitap okurken belli bir süre sonra kafa başka yere giderdi çünkü.Zeynep Ezgi'de de şimdiden bunu gözlemleyebiliyorum. Mesela Zeynep'i yürürken göremezsiniz .Hep koşar ve dikkatini vermediğinden etrafa çarpar.Sonuç erkek çocuğundan farksız bir sürü bere içinde bacaklar..Önemli bir şey konuşmak istersen göz hizasına inersin inmesine de gözüne bakar mı bilemem.Hiç bakmaz demiyorum ama işine gelmeyen bir şey ise kesin bakmaz.Evde çeşit çeşit oyuncak var hangisi ile oynuyor? Benimle veya evde ki herhangi biriyle oynar ama...Tüm şirinliği ile “seninle oyun oynamak istiyorum anne” der ve sen kıyamaz oturursun bir hevesle oyun oynamaya...Tam oyunu kurarsın,bir bakmışsın ki Zeynep alıp başını gitmiş.Annesi ne yapıyor ilgilenmiyor bile..Dil desen maşallah, bülbül gibi şakır :) Dışarı çıkarsın yemek alacaksın sırada beklemen gerek değil mi? Çok dikkatli olmalısın! Ya Zeynep'i yada sırayı kaptırabilirsin yad ellere, aman dikkat! Evi temizlemeye bile fırsat vermezdi...Çocuğunuzla bir saat kaliteli zaman geçirmeniz yeterli diyenlere selam olsun.Kaç saat geçirdik öyle bir kere de anne ben sana doydum kendi başıma oynayacağım şimdi demedi..Bebekken bebek arabasına bindiğinde hiç sorun yoktu, bebek arabası durmazsa tabii...Bu çocuk hiperkatif galiba dedim ve biraz araştırdım.Prof.Dr.Eyüp Sabri Ercan ve Prof.Dr.Cahide Aydın'ın yazdığı “Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu” adlı kitabı aldım.Çok beğendim.Kitaptan yaptığım çıkarımlar doğrultusunda Zeynep Ezgi'de de bende de hiperaktivite ve dikkat eksikliği var.İnanması zor ama bu yaşımda halen var.Bu nedenle bu konuda çok iyi olduğu duyumunu aldığım Marmara Üniversitesi Hastanesi Çocuk Psikiyatristi bölümünden randevu aldım.Randevumuz yarın.Zeynep Ezgi hiperaktif bir çocuk mu yoksa tüm bunlar anne babanın davranış şeklinden kaynaklanan durumlar mı yarın hep birlikte öğreneceğiz..Çok heyecanlıyım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder